Begraven of cremeren. Wat zijn de argumenten?

Tags:
Begraven of cremeren, Hoe kies je voor begraven of cremeren,

Witzenmann Auteur
Reacties: 16

13 mei 2016, 11:19

Begraven of cremeren?
Zijn er eigenlijk steekhoudelijke argumenten te vinden om op die vraag een antwoord te zoeken?
Natuurlijk is een redelijk argument de kosten. Die zijn feitelijk lager bij cremeren.
Een ander argumenten wat ik vaak hoor is, dat je bij een begrafenis nog ergens naar toe kunt gaan waar de overledene is. Maar bij het graf, denk ik is de overleden net zo weinig te vinden als bij het crematorium of bij een urn met as!
Toch is de eerste vraag bij mijn overlijden of dat bij een van mijn diebaren: begraven of cremeren??
Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
  • Loretta
    Reacties: 6

16 juli 2017, 08:59

Ik ben Bahá'í en hoef geen keuze te maken. Als Bahá'í wordt ik begraven.

..........Het uit elementen bestaande menselijke lichaam is bijvoorbeeld voortgekomen uit de minerale, plantaardige en dierlijke werelden, en na de dood ervan zal het volledig worden veranderd in uiterst kleine dierlijke organismen; en in overeenstemming de goddelijke orde en de drijvende krachten der natuur zullen deze miniem kleine schepseltjes uitwerking hebben op het leven van het universum en overgaan in andere vormen. Wanneer men nu het lichaam prijsgeeft aan de vlammen, zal het onmiddelijk overgaan naar het minerale rijk en zal het zijn natuurlijke reis door de keten van alle geschapen dingen worden onthouden..........

Bron: Tafel van 'Abdu'l-Bahá over het cremeren en begraven van de doden.

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)