Welke uitvaartmuziek mag er op jouw uitvaart gedraaid worden?

Toon eerste bericht

123 Reacties

Wanneer ik ben overleden hoor ik er niks meer van. De muziek waar mijn vrouw en 5 kinderen de meeste troost in vinden mogen ze dan zelf uitkiezen en net zo hard spelen als je zelf willen. Ik hoor het toch niet meer :)

Maar het leven is mooi en de dood hoort erbij. Ik hoop dat ze er op een of andere manier toch iets vrolijks van kunnen maken,
Somewhere uit West Side Story en dan in de versie van Tom Waits. Nightfalls van Willy deVille of Into Your Arms van Nick Cave. Als dat gespeeld wordt dan is de kans groot dat je vanuit de kist een snik hoort.
Mijn nummers zijn the dance van Garth Brooks, heaven van Bryan Adams en Careless Whispher van George Michael. Nummers die veel voor mij betekenen.
Ik heb een speciaal mapje op mijn pc met muziek. Die varieert nog regelmatig. Ik heb heel veel met muziek en muziek kan mijn ziel blootleggen. Maar ik ben wel van de modernere muziek.

Somewhere van Sharon den Adel en Anneke van Giersbergen
In the arms of an Angel van Sarah MacLachlan
Say something van A Great Big World met Christina Aguilera
The first time ever I saw your face van Celine Dion

Dit zijn toch wel mijn favorieten!
ik zou het overlaten aan mijn dierbaren, Ik heb dat ook moeten doen voor me man (overleden februari 2016). Wij mochten de nummer zelf uit zoeken hoe wij het wilde hebben. Daarbij liet ik me kinderen ook bij hun praatje hun nummer spelen.
Zo hadden we:
bij binnenkomst van de kist : Vangelis met Conquist of Paradise
bij mijn woordje : Marco Borsato afscheid nemen bestaat niet
bij mijn dochter : Stef Bos met papa
bij mijn zoon : Andre Hazes bedankt mijn vriend
en bij het afscheid nemen door de mensen: Andrea Bocelli en Sarah Brightman met Time To Say Goodbye
Mijn echtgenoot was 44, hield van Queen en Rock and Roll.
Dus wat doe je dan!
I love Rock and Roll van Joan Jet en We will Rock you van Queen.
En voor het mooi en de tranen Familietree van Venice.
Er werd veel geglimlacht, tranen rolden, er werd nog net niet geklapt, maar oeh, wat voelde dit ontzettend goed om te doen.
Heel mooi.
Het hart laat vastvan zich spreken dan
"Mooi" van Marco Borsato. En zo veel mogelijk van Kensington. Het zou gaaf zijn als ze op mijn uitvaart een concert komen geven. Zal ze eens benaderen
Wat mij trouwens tegenviel was dat er bij alle uitvaarten maar plaats is voor 3 nummers. Wat als ik er veel meer wil laten horen?
Dan kan dat ook, bij de uitvaart van mijn zus waren er 9 nummers waarvan 1 bij binnenkomst en 1 bij het verlaten van de aula en de rest tussen de sprekers door.
Ligt ook helemaal aan de duur van de dienst, dat is een keuze die je zelf of je nabestaanden kunnen maken.
Muziek van de Dijk.....
Ik kan veel wensen van mensen honoreren tijdens een uitvaart. Dela is op de hoogte hoe ze me kunnen benaderen
Ik heb liefst 2 religieuze en 2 gewone liedjes heer ik kom tot u vind ik mooi en ABBA vader en gewone nummers the rose ,afscheid nemen bestaat en trein naar niemands land
Ik mis altijd mijn favorite musiekstuk op de lijsten, terwijl het eigenlijk heel bekend is.
Song titel is: wildfire
Zanger is: Micheal M. Muprhy
Style: Wester song / film muziek.
Het stuk is echt nog steeds mijn favoriet het gaat over een paard van Micheal en ik ben zelf razend gek met dieren.
Dat staat bij mij al zo een 20 jaar vast

Led zeppelin-since i been loving you
Alan parsons project-old and wise
Mike and the mechanics-the living years
Niet echt bedoeld als uitvaartmuziek voor velen, maar op mijn lijst staan 'Nothing Else Matters' (Metallica), 'Riders on the Storm' (The Doors) en 'My Way' (Herman Brood-versie).

Reageer