Wat gebeurt er met je huisdier als je komt te overlijden?

• 30 april 2018
  • 1 reactie
  • 267 Bekeken

Reputatie 2
Het vastleggen van je uitvaartwensen heb je misschien al gedaan. Zoals het vastleggen van je favoriete muziek en een locatie die helemaal bij jou past. Maar wist je ook dat je kunt vastleggen wie er voor jouw huisdier moet zorgen als je komt te overlijden?

Voordat Alex overleed had hij niet vastgelegd wie er voor zijn hondje Sam moest zorgen. Uiteindelijk zijn ze bij het achternichtje van Alex uitgekomen. Zij kon voor Sam zorgen. Maar het kan ook voorkomen dat een huisdier in een asiel wordt geplaatst als er niets is vastgelegd en de familie er niet uitkomt.

Heb jij voor jouw huisdier vastgelegd waar hij of zij terechtkomt als je er niet meer bent? Of heb je ooit het huisdier van een overleden dierbare opgenomen in je gezin?

1 Reactie

Reputatie 1
Mijn kind overleed in Berlijn en ik wist dat haar vriend uiterst onzorgvuldig met haar oude hond omging dus ik heb Iggy naar Nederland laten komen en hij werd mijn vierde hond. Eigenlijk teveel voor mij maar ik kon het niet over m,n hart verkrijgen om dit oudje dat voor ,n deel bij mij was opgegroeid daar achter te laten. Ze werkte lang bij mij om de hoek en hij wil nog altijd naar die plek. En ofschoon hij zich inmiddels wel thuis voelt bij mij merk ik dat hij haar nog altijd mist.
Ik heb geen spijt van mijn beslissing. Hij is mijn extra moeite meer dan waard, haar,onze oude Iggy. Inmiddels is hij bijna 17 en hobbelt nog graag met de wandelingen mee.
Zelf heb ik nog weinig geregeld. Ze zijn allen al op leeftijd. Ik hoop en verwacht ze te overleven....

Reageer