Wat gebeurd er als mijn lichaam sterft?

Lieve mensen. Ik zal u/jullie eerlijk van te voren zeggen, dat ik voorzichtig wil wezen, in wat ik wil delen nu. Na dit aardse leven, is er een eeuwig leven. En de realiteit is, dat de ene persoon gered is, en helaas anderen niet. De hemel en de hel bestaan beiden. Jezus Christus is naar de aarde gekomen, om voor alle zonden en straf voor de mensen, te betalen. Hij heeft zelfs betaald, met Zijn Eigen Leven aan het kruis. Waarom eigenlijk?? Ik zal het proberen te uit te leggen, en ik hoop en bid dat ik goed mag overkomen. Bijna iedereen, kent het verhaal van Adam en Eva, en het eten van de verboden vrucht. Wat veel minder mensen weten, is dat door het eten van die verboden vrucht, de mens KENNIS kreeg van goed en kwaad. Dus het komt er op neer, dat (in de tijd) voor het eten van die verboden vrucht, de mens onwetend was over goed en kwaad. Maar omdat de mens nu kennis heeft van goed en kwaad, word een mens dus ook zonde aangerekend… Een mens heeft dus vergeving nodig, om het het Reine met GOD(Schepper) te komen. En iedereen doet toch zonden? God is Heilig, en kan dus geen enkele zonden door de Vingers zien. En om bij God in de hemel te komen, is het noodzakelijk, dat je een Borg hebt, voor je ziel en zonden. Iemand die voor jou/uw zonden betaald heeft. In de tijd van Mozus kwam God met een wet, namelijk de 10 geboden aan het volk Israël. Maar helemaal niemand kon die wet ook compleet houden. Want elk mens doet zonden… Maar, toen kwam Gods Zoon uit de heerlijkheid in de hemel, naar de aarde. Jezus Christus. Geboren uit de maagd Maria. Jezus deed geen enkele zonde… Hij heeft ook nooit zonde gedaan. Jezus begon Gods Wet te vervullen, en Hij was/is de Enige die dit zo volkomen kon doen. Op een gegeven moment verteld Jezus, aan Zijn volgelingen, dat Hij Zijn Leven gaat geven voor Zijn Schapen(Mensen). Vlak voordat Hij Zelf Zijn Leven aflegde, nam Hij ALLE zonden op zichzelf, van de gehele wereld. En ook alle straf en angst en ziekte droeg Hij in de hof van Getsemanee. De Heere Jezus begon bloed te zweten….ZO hoog was de druk op Hem toen. Maar Hij hield vol, VOOR ONS. En Hij liet Zichzelf aan een kruis spijkeren, voor ons. Uit liefde, omdat Hij ons redden wilde, en wilt!. En toen riep Hij uit. Het is VOLBRACHT!! Jezus heeft voor alles betaald, en de gehele wet van God vervuld, maar wilt u Hem vergeving vragen? God de Vader staat, met Open Armen op u te wachten. En om in de hemel te komen, heb je Jezus Christus nodig, want er is geen andere weg naar de hemel… Alleen Hij heeft volkomen voor alle zonden betaald, en alleen door Hem kunt u voor eeuwig worden gered. Wilt u zichzelf laten redden door Hem? Wilt u alstublieft hierover goed nadenken?? Met liefdevolle groet.

31 Reacties

Reputatie 3
Beste Xsidd

Ik wil graag reageren,op deze gedachten van je,met een gebed.

Jahweh,mijn God,laat mijn gebed U bereiken,hoor onze roep
om barmhartigheid en om hulp,
vergeef degenen die geen geloof hebben in u,mijn God,
en ook geen vertrouwen in Uw macht om ons te redden;

blaas het licht niet uit van onze dagen,
waardoor de aarde in een flits wordt vernietigd,
maar in Uw Vaderlijke Compassie,
heb medelijden met ons en vergeef ons;
sta de Boze niet toe ons bloed te vergieten als water;
vergeef onze schuld,onderdruk Uw woede,
als U onze zwakheid herinnert;

houd Uw Engelen van rampspoed tegen,
en geef ons nog een kans om te bewijzen
dat we Uw Goedheid waardig zijn;
ik stel mijn vertrouwen op U;amen."
johan
Hoi Johan, Hartelijk dank voor je gebed!! 🙂 En ik wil even iets rechtzetten. Want je hebt het over mijn gedachten, maar het is/zijn niet alleen gedachten, maar het is ook realiteit. In elk geval, nogmaals hartelijk dank voor je gebed! Xsidd
Reputatie 3
Natuurlijk,het is de realiteit van dit moment.
johan.
Oke 🙂 Dank voor je toelichting!
Mooi om jullie verhaal te lezen ik lees respect tussen jullie en dat is mooi.
Johannes
10.9
Zeer krachtige tekst waaruit ik veel kracht put.
Bedankt voor de mooie beschrijving !
Reputatie 2
Respect voor ieders geloof in een hiernamaals.
Zelf heb ik een lange tocht gemaakt vanuit het Joodse geloof naar een aanvaarden van mij als mens die toevallig is geboren op een bepaalde plaats, in een bepaalde tijd en met bepaalde ouders in een bepaalde cultuur. Ik ben gekomen en ik ga weer. De uitdaging voor mij zit 'm in het leven daartussen. Daarin probeer ik me verantwoordelijk te gedragen t.o.v. de aarde en al haar verschijningsvormen. Rust na het leven lijkt mij een mooie afronding: aan een vervolg heb ik geen behoefte maar gun een ieder de hemel waarin hij/zij gelooft. Om met de apostel Paulus te spreken: Geloof is de zekerheid van de dingen die men hoopt.
Ik noem mijzelf een overtuigd ongelovige. En hoop dat dit forum geen achterdeur wordt om bij mensen binnen te komen nu zij waarschijnlijk de voordeur vaak gesloten vinden.
Reputatie 2
Snap je overwegingen heel goed, Andre. Ik heb besloten om het respectvol te benaderen, maar ben met je eens dat het "aan de man brenggehalte" in de post van Xsidd behoorlijk hoog is. Wat vindt de moderator?
Reputatie 3
Beste Andre.

Iedereen zal in zijn eigen overtuiging(geloof),zalig worden.
Ik heb mijn naaste lief,met wat voor ""etiket"",er ze ook door
het leven zullen gaan.In brabant is er een gezegde,achterom is
het ''kermis'",maar mijn voordeur,staat voor iedereen open,
en is welkom.
Groetjes
Johan.
Reputatie 3
Wat geweldig,dat iemand voor zijn of haar geloofsovertuiging,
durft uit te komen.
Het is nooit,maar dan ook nooit,mijn bedoeling,om mijn geloof,
aan een ander op te dringen.het geeft mij heel veel steun,
hoop en vertrouwen om zo door het leven te gaan.
In het Forum,heb veel mensen,deze steun nodig,en wil ik ze
dan ook geven.
johan
De moderator heeft dit specifieke topic vantevoren ruim doorgesproken met de schrijver. Ik vind 'wervend' niet zo erg, omdat men hier op het forum fantastisch zelf in staat is in te schatten welke informatie en woorden bruikbaar zijn en welke je aan je voorbij laat gaan.

Aan de andere kant, Xsidd bespreekt hier een mening en onderwerp dat niet heel vaak aan bod komt hier. Hoeft ook niet, maar mag dus zeker wel.

Frank

Netty schreef:

Snap je overwegingen heel goed, Andre. Ik heb besloten om het respectvol te benaderen, maar ben met je eens dat het "aan de man brenggehalte" in de post van Xsidd behoorlijk hoog is. Wat vindt de moderator?

Ieder zijn mening ...Ik heb de mijne gevonden in Jezus en ben daar dankbaar voor....Wat er hier naar komt is voor iedereen vraag...zelfs als christen heb ik soms mijn twijfels maar hoop oprecht dat er een hiernamaals is ...Zodat ik mijn kind maar ook mijn andere geliefde terug mag zien.
Reputatie 3
Beste Frank.

Het is goed te weten,dat de DELA,en dus ook het
Forum,er is voor alle gezinten,en er dan ook over zo"n
Topic,van gedachten kunnen wisselen.
johan
Wat Xsidd schrijft doet mij denken aan de mensen die op zondagochtend ongevraagd aanbellen en waar je niet op zit te wachten.
En inderdaad, mijns inziens proberen ze het nu ook via de achterdeur. Het verhaal van Adam en Eva met het appeltje was gewoon een verhaaltje c.q. verzinsel van Abraham om iets uit proberen te leggen.
Ik persoonlijk vind dat discussies over kerk en ook eventueel politiek niet op deze site thuis horen.
Overigens respect voor diegenen die zich in het geloof kunnen vinden.
Ik zal dit topic/onderwerp dus mijden, met respect voor wie gelooft..
Wat mijn gedachten en gevoelens zijn houd ik voor mezelf.
sorry hoor maar voel me niet goed worden bij de tekst van xsidd,vind hem nog al dreigend .Als je je niet laat redden door de heer krijg je geen eeuwig leven ! Ik gun iedereen zijn geloof maar vind ook dat zoiets hier niet thuis hoort .Met alle respect voor iedereen
Ook ik vind dat deze religieuze dwingende brij niet hier thuishoort. Daarnaast heb ik nog nooit ervaren dat religie zorgt voor verbondenheid.......alleen voor wereldwijde ellende en strijd.
Ook ik respecteer ieders geloof, maar leg dat hier niet dwingend op (zo ervaar ik dat).

Persoonlijk geloof ik dat ik op aarde ben om een zo fijn mogelijk leven te leiden. Aan het eind van je leven leg je verantwoording af aan jezelf. Dat bepaalt of je gerust je ogen kunt sluiten en afscheid neemt van het leven.
Einde verhaal.
Het is voor het eerst dat ik reageer op een artikel in dit forum en dat is omdat de inhoud hiervan mij tegen de borst stuit.
Dat is niet door de vele taalfouten, maar door de volkomen verouderde theologie die erin wordt verkondigd.
De preek is ongetwijfeld goed bedoeld en beschrijft precies hoe ik het op de lagere school geleerd heb, maar sindsdien
heb ik veel nagedacht en ik heb ontdekt dat het niet zo simpel is als de schrijver het voorstelt.
Persoonlijk geloof ik niet in eeuwig leven na de dood en ik betwijfel of Jezus van Nazareth daarin geloofd heeft;
hopelijk doet dat niets af aan mijn geloof in een God die liefde is en met ons meeleeft!

of het denken van de schrijver
Beste Netty,

Een goede en respectvolle reactie, waarin ik me wel kan vinden.
Ik heb en soortgelijke weg doorgemaakt, maar ik blijf het jammer
vinden dat we onze geliefden waarschijnlijk nooit meer terugzien!
In een forum is het moeilijk om niemand te kwetsen,we denken allemaal anders en komen uit verschillende families.De kunst is denk ik, dat je eruit haalt wat jou aanspreekt en de rest naast je neerlegt.we hoeven ons niet gekwetst te voelen,ieder van ons weet diep van binnen best wel wat bij je past of niet.

Ik wens iedereen een fijne avond toe.
Reputatie 3
Begrepen.
johan.
Ik weet niet op wie ik nu precies reageer; ik begrijp ook niet wat 'quote' betekent.
Gekwetst voel ik me niet, en ik hoop dat anderen zich door mij niet gekwetst voelen!
Dat meningen botsen mag geen reden tot ruzie of wrijving zijn!!
Lieve mensen 🙂 Er word mij onder andere verweten, dat ik religieuse dwingende brei zou brengen. Of dat ik dwingend zou zijn. Is mijn verhaal, en u smeken/vragen soms dwingend? U bent toch zelf vrij om te kiezen, in wat u wel/niet geloofd? Of is het zo, dat de woorden u raken? En dat er daarom mij dwingende zaken worden verweten? U snapt niet, HOE moeilijk de weg naar dit schrijven voor mij was. Ook mede juist omdat ik NIEMAND wil/wilde kwetsen. Ik heb ervoor gebeden, en heb dit in liefde geschreven. En ik ben zelf eens (vanwege een overdosis drugs), uit mijn lichaam getreden, en in de hel beland. God heeft me daaruit gehaald, maar juist mede ook vanwege deze ervaring, wil ik de mensen waarschuwen, dat men daar niet zal eindigen. En voor de duidelijkheid. Een mens heeft toch (in het algemeen) keuze vrijheid gekregen? Een mens kiest toch zelf, wat hij/zij wil? Of deze wereld, met al haar geneugten en zonden… Of voor God, en Zijn dienst. Mag ik u smeken, of u zichzelf wil bekeren?.

Het gaat mij in mijn hart, om de redding van uw ziel. Word maar boos op mij, als u dat wilt. Ik accepteer en aanvaard dat. Ik heb liever dat u nu kwaad op me bent, en over uw eindbestemming nadenkt, dan dat ik u na dit aardse leven niet meer terug zie, in de hemel. Ik heb u lief, en wens u allen het beste toe. Veel liefde en zegen toegewenst.

Xsidd
Xsidd als ik het goed lees en begrijp ven je door een hele moeilijk tijd heen gegaan mede door de drugs

Je wil iedereen daarvoor.waarschuwen en je bedoeling is goed

Weet je soms hebben mensen ervaringen nodig en willen mensen zelf ontdekkingen doen.

Ik hoop dat je hierdoor wat rust kan vinden en als je troost vind in gebed dan is dat goed voor .
jou

Ik wens je veel warme mensen op je pad en hoop dat je kracht vindt iedere mirgen dat je weer opstaat.Veel warmre toegewenst op deze koude morgen.Johanna

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen