Vraag

Wat doe je als je geen goed afscheid genomen heb van je eigen vader

• 9 maart 2018
  • 3 reacties
  • 755 Bekeken

Lieve mensen ,.

Mijn vader is nu 1 jaar overleden en blijk dat ik het niet goed verwerk heb .
Dat ik niet zo goed afscheid kon nemen van mijn eigen vader ik heb trauma opgelopen .
Ik krijg binnenkort emdr
Toch heb ik er heel veel moeite mee.

Groetjes saskia

3 Reacties

Reputatie 2
Één van de o zo begrijpelijke valkuilen is het in je hoofd blijven afdraaien van: als... dan. Daarmee kom je echt vast te zitten.
En inderdaad, de één kan er beter en sneller afstand van nemen dan de ander. Het is goed als je je realiseert dat je om hulp kunt vragen als je er zelf niet uitkomt. Veel sterkte, Saskia.
Reputatie 1
Goedemorgen Saskia,

Als eerste nog gecondoleerd met het verlies van je vader.
Je verhaal klinkt heel herkenbaar,ook mijn vader is ondanks dat hij ziek was plotseling overleden zonder dat ik afscheid van hem heb kunnen nemen.
Ik ben 4 jaar zijn mantelzorgster geweest en op de dag van zijn overlijden ging het eigenlijk heel goed met hem zodat ik een dagje naar huis was(woon 150 km bij hem vandaag).
Precies op die avond(afgelopen oudjaars avond) is hij overleden,ik had zo graag afscheid van hem genomen voordat hij stierf en ben nog steeds in schok....
Wel hebben we een mooie uitvaardt voor hem geregeld en dat was een heel emotioneel en dierbaar afscheid maar de schok van zijn plotseling overlijden blijft hevig aanwezig.
Daarom heb ik vorige week hulp gezocht omdat ik helemaal vast zit in mijn verdriet,ik kan je zo goed begrijpen Saskia en vind het super dapper van je dat je hier hulp in hebt gezocht.
Hou je mij een beetje op de hoogte hoe het verder met je gaat?

Lieve groet Heidi😘
Lieve Saskia,
wie zegt dat je er na 1 jaar geen moeite meer mee mag hebben?
Op rouwen staat geen tijd.
Heb ik het eerste jaar redelijk "gewoon" gedaan in die zin dat ik op de automatische piloot ging. Echter het volgende jaar overleed zijn zus en ging mijn kaarsje uit.
Vanaf dat moment kon de verwerking pas gaan beginnen. Ik liep tegen een muur van onbegrip, want was ik dat eerste jaar toch niet super goed doorgekomen?
Hulp gezocht bij Dela rouwverwerking en echt, heb daar heel veel aan gehad. Het is een lang proces, iedereen doet dat op zijn eigen tempo, zijn eigen manier en met zijn eigen trauma's. Dat is omdat iedereen uniek is. Hulp zoeken is geen teken van zwakte, juist van kracht, kiezen voor je eigen welzijn. Sterkte voor de komende tijd.
Verona

Reageer