Vraag

Verzorgen overledenen

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 4
maaktnietuit.

Het is niet iedereen gegeven,om dit te doen.
Maar om deze eer te brengen aan je vader,
die er toch voor je is geweest,is heel liefdenvol,
en een mooi laatste gebaar.
johan
Reputatie 4
KiKiw.

ik begrijp je wel.

Maar je moeder heeft er 9-maanden ,over gedaan,
om je op deze aarde,bij haar te hebben.
Dan vallen afstanden weg,om weer even terug,bij haar
""te zijn"".
johan
mijn man is 29 augustes overleden hij is 1 jaar ziek geweest hij was nog jong 71 jaar ben nu nog aan het ruimen maar ook begonnen met ze kleding als ik de kast open deed was ik verdrietig
Reputatie 4
Mijn medeleven,met overlijden van je man.
Met het aanschouwen,van zijn kleding,komen de
herinneringen,en kan het verdriet,niet uitblijven.
Dat de ""warmte"",gegeven en gekregen,in de
geborgenheid van jullie samenleven,er altijd bij
je mag zijn,na het afscheid hebben moeten nemen,
van je geliefde,
Heel veel sterkte.
johan.
Mijn ouders zijn binnen 2 jaar gestorven... Mijn vader in jan. 2014 en mijn moeder in dec. 2016. Ik heb ze allebei verzorgd en aangekleed...en ik ben blij dat ik dat nog heb mogen doen voor ze. Ze waren beiden ongeneeslijk ziek en dan voel je je al zo machteloos. Nadat mijn vader was overleden vroegen ze van de Dela of iemand mij vader wilde verzorgen en aankleden. Ik heb geen moment getwijfeld en zei direct 'ja' en ook niet wetende wat er mij te wachten stond. Ik wilde zijn laatste wens in vervulling brengen en zo ook bij mijn moeder. Samen met mijn schoonzusje heb ik mijn vader en later mijn moeder verzorgd en aangekleed. Het was mooi, emotioneel en gaf mij een waardige voldoening. En dan bij het afscheid hoor je dan dat mijn vader en moeder er mooi bij lagen, gaf voor ons een bevestiging dat je e goed aangedaan hebt. En dat is fijn!
Ook werd ik heel fijn geholpen en goed begeleidt door de medewerksters van Dela!
Reputatie 4
Beste Claudia.

Wat een nobel gebaar,om dit samen met je schoonzusje,
deze laatste eer te geven.
Een vader en moeder,die je liefdenvol,op deze wereld hebben
gebracht,en begeleid.Nu heb je dankbaarheid getoond,en je liefde
als een afscheid gegeven,aan je overleden ouders.
Ik heb een diep respect,voor jullie beiden.
johan.
ik heb vorig jaar mijn moeder en mijn man begraven en bij allebei werd er niet gevraagd om hun te wassen en aan te kleden .Ik weet ook niet of ik het zou gekund hebben .Ik had het moeilijk dat de warmte weg was.Ik voel me daar ook niet schuldig over ;of heb er spijt van dat ik het niet gedaan heb .Je zit op dat moment echt in een bubbel en je kan ook niet denken
Reputatie 4
Goedemorgen Elise.

Het is niet iedereen gegeven,om dat te kunnen doen.
Blijf je Moeder en Man herinneren,zoals ze bij leven,
voor je waren,Je hoef je daarom,ook niet te verontschuldigen.
Groetjes
johan.
Ik twijfel er nog steeds over of ik mijn man zelf kan en wil verzorgen na zijn overlijden. Hij heeft zijn eigen moeder wel zelf verzorgd en heeft dat als erg waardevol ervaren.
Ik zou graag weten wat er precies moet gebeuren tijdens het afleggen, zodat ik dan beter mijn besluit kan nemen.
Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden en zo mijn twijfels in ieder geval verminderen.
Ik heb vandaag mijn oma verzorgd samen met mijn moeder. Ik heb haar aangekleed, haar haren gedaan en samen met een medewerker van Dela mijn oma in de kist gelegd. Ik vond dit ontzettend mooi en waardevol om te doen. Een van de laatste dingen die ik nog voor haar heb kunnen doen.
Reputatie 2
Hoi @BrendavanHelvoirt,

Gecondoleerd met het verlies van jouw oma. Fijn dat je haar samen met je moeder hebt verzorgd.
Moest je er nog over nadenken om het te doen? Groetjes, Marthe
Hoi @BrendavanHelvoirt,

Gecondoleerd met het verlies van jouw oma. Fijn dat je haar samen met je moeder hebt verzorgd.
Moest je er nog over nadenken om het te doen? Groetjes, Marthe

Nee ik heb er geen seconde over nagedacht. Mijn moeder had wel twijfels maar heeft t uiteindelijk toch gedaan

Reageer