Spreken op een uitvaart: waar begin je?

Reputatie 2
Het wel of niet spreken op een uitvaart is al een dilemma op zich. Veel mensen vinden het moeilijk om een verhaal op papier te krijgen waarin ze hun gevoelens uiten. Toch hoor je vaak dat het een opgelucht en fijn gevoel geeft als iemand heeft gesproken. Het is een van de laatste vormen van afscheid nemen.

Als je eenmaal besloten hebt te willen spreken begin je met schrijven. Maar wáár begin je? Op het blog
vind je een stappenplan die je helpt bij het schrijven van een speech voor een overleden dierbare.

Heb jij wel eens een speech geschreven voor een uitvaart, en waar begon je dan?

2 Reacties

Ik heb 7,5 week geleden gesproken op de crematie van mijn moeder, zo ook mijn broer en mijn tante.
Volg je hart wat je wil zeggen, ik had zo wat op papier staan, er komt een juist moment dat alles goed op papier staat.
Reputatie 2
Hoi Nicole,

Allereerst heel veel sterkte toegewenst met het verlies van jouw moeder. Ik vind het altijd dapper om te lezen/horen als mensen dit gedaan hebben. Voelde het voor jou natuurlijk aan, of heb je er nog over na moeten denken om het te doen? Groetjes, Marthe

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen