Pin-up op kist

Reputatie 2
Met toenemende verbazing heb ik de website bekeken van uitvaartmuseum Tot Zover. Ik las dat je daar met je museumjaarkaart gratis toegang hebt. Maar dit had ik niet verwacht op de website. Wat vinden jullie hiervan? http://www.totzover.nl/ontdek-de-dood/exposities/especially-for-you/

18 Reacties

ongelofelijk smakeloos.
Reputatie 2
Maar waarom hebben ze voor deze insteek gekozen?!
Dit zijn plaatjes uit een kalender. Had een Italiaans autobandenmerk ook niet kalenders met pin-ups? Het enige wat ik onthoud als ik zo'n reclame heb gezien is de merknaam (misschien). En in dit geval dat ik van dat merk nooit iets zal kopen. Misschien daarom. Ik zou niet weten welke doelgroep met dit soort afbeeldingen wordt bereikt. Heb je de 10 gouden regels gezien om zelf zo'n foto te maken? Voor je het weet is het een pervers spelletje.
Dit nodigt mij niet uit voor een aankoop!
Reputatie 1
Ik begrijp de link tussen dood en commercie (sex sells etc ) eigelijk al helemaal niet maar ik weet dat anderen er wel belang aan hechten.
Er is ,n markt voor alles dus ook voor dit. En het mooie is , ik HOEF er niks van te vinden. Kan het dus volledig negeren.

Ik lees dat dit ''bijzondere initiatief '' bij een itaiaanse ontwerper/verkoper vandaan komt en daar heb je dan meteen je , vrees ik redelijk voor de hand liggende , insteek...''sex sells'' en dit is er blijkbaar 1 van...

Voor mijn liefste der liefste, mijn kind, koos ik het meest simpele exemplaar dat bij de polis inbegrepen was.
De versiering konden we prima zelf verzorgen vonden we dus ,in haar geval werden dat sterren....grote kleine, kleurige sterren.
Passend bij wie zij was en wat zij zelf mooi zou vinden want is dat niet waar het om gaat bij zo,n ,helaas laatste, rustplek?

Maar, ik zou me ook kunnen voorstellen dat het ,bij ,n ander, zomaar ,n pin-up zou kunnen zijn.
Mijn smaak is het niet maar in mijn ogen is dat ook beslist geen voorwaarde.
Niets zo persoonlijk als dit soort keuzes en ook geen prioriteit geven aan wat ,n ander er van zou kunnen vinden is een keuze.......

Zelf hadden wij een prachtige danser met ontbloot bovenlijf die een prominent deel van het afscheid op zich nam....
Ik heb me eigelijk nooit afgevraagd wat een ander daar wel of niet van vond....Wij vonden zijn bijdrage ontzettend mooi en ontroerend.
Vooral lachwekkend
Volgens mij is dit geen museum. Ze doen alsof. Een PR stunt
Om publiek te trekken geven ze aan een vrij entree te geven als men in bezit is van een museumjaarkaart. Iedereen mag binnen komen.
Schaamteloos. Ook voor de organisatie van de museumjaarkaart.
Wereldwijd zijn de begravenissen anders. Ik vind het niet gepast. Sommige landen maken het een feest van. Zorg dat je op de hoogte houden van verschillende achtergrond van je dierbare
Bijvoorbeeld sommige landen laten een band optreden of de lievelinge liedje draaien. Er zijn landen die bijvoorbeeld meteen na overleden van geliefde meteen begraven. Dingen die we normaal vinden, vinden ze belachelijk
of andersom, trouwens. Europeanen denken anders dan Chinezen. Aziatisch etc weer anders. Ga je ze niet uitlachen. Sommige mensen speechen niks en iedereen zijn bezig met het verwerken van hun overledenen. Of stil of huilen anderen dansen met de kist bijvoorbeeld een stam in Afrika. Ik weet mevrouw haar achtergrond niet, nogmaals
Reputatie 2
Petra-A: je persoonlijke verhaal vond ik heel goed passen bij de vraag. Fijn dat je het afscheid van je kind zo goed kon afsluiten. Kan me helemaal vinden in je opmerking, dat een ieder zijn eigen keuze moet maken, ongeacht wat anderen ervan vinden. Bij het graf van mijn schoonzus speelde en zong een van de zwagers de liedjes die ze zelf zo graag speelde en zong. Een droevige gebeurtenis met toch een gouden glans voor de achterblijvers.
Reputatie 1
Wat bijzonder Netty, die zingende zwagers bedoel ik. Vooral ook omdat het op de allerlaatste plek plaatsvond. Mooi en sfeervol!

Bij onze vader, geboren Amsterdammer, zongen wij kinderen als afsluiting van de kerkdienst, gearmd rond de kist staand, zijn favoriete ''Aan de voet van die mooie Wester'' van Johnny Jordaan. Goede herinnering maar net als jouw voorbeeld, niet alledaags.
Reputatie 2
Zo gaat overlijden minder over lijden, maar over een goede overgang van het leven naar het niet-leven. Dankjewel voor ook deze herinnering, Petra-A.
Natuurlijk neemt elk gezin, elke familie of zijn eigen manier afscheid van een overledene. Ik vraag me ernstig af wat dat te maken heeft met de manier waarop reclame wordt gemaakt voor een doodskist. En als reactie op een opmerking van petra-A van een paar dagen geleden: als er een markt voor is (met andere woorden: als genoeg mensen het wel een goed idee vindt) kan het mij nog wel tegenstaan.
Reputatie 1
Ik ben wellicht simpel van geest maar zou je mij uit willen leggen wat je nu eigelijk wil zeggen Andre? Ik snap je punt niet nl.
Reputatie 2
Zoals voor elke reclame geldt, André. Helaas is de realiteit in ons deel van de wereld wel dat commercie de boventoon voert, of je het daar mee eens bent of niet. De vraag is hoe storend je de reclame voor een product vindt en vooral bij welk product. De combinatie van een kist en een vrolijk of sensueel beeld kan voor de één erg irriterend zijn, voor de ander nietszeggend. Maar bedankt voor je reactie.
petra-A, volgens mij gingen de reacties helemaal niet over het onderwerp dat door Netty werd aangedragen.
Reputatie 1
Dankjewel voor je reactie.

Reageer