Vraag

Over trouwen denken we lang van te voren na,hoe zit het met de dood?

Gek dat het voor mij nog niet zo duidelijk allemaal is.Toen mijn vader stierf bv en ik me gaan verdiepen in begraven of cremeren.Toen mijn man te horen kreeg dat hij nog maar drie maanden te leven had,ging de dood en alles wat daarbij hoorde iedere nacht door mij heen.
Nu zijn we 6 jaar verder en leeft hij gelukkig nog,maar de dood is nooit meer los van mij en mijn onbezorgde leventje is veranderd.
Ook positief en we genieten van de momenten.
Pluk de dag zeg ik op z'n dag als vandaag.
Maar nu 6 jaar na die vreselijke diagnose ben ik aan de verwerking begonnen die heel lang verstopt was.
Op alle vragen heb ik nog geen antwoord maar dat gaat vast nog gebeuren.

3 Reacties

Reputatie 2
Hoi Johanna,

Wat een ontzettend verdrietig nieuws. Ondanks dat jullie al een tijd verder zijn dan wat jullie gezegd is, kan ik me goed voorstellen dat de angst altijd blijft. Hoe ga jij om met deze situatie, en zoals je het noemt verwerken?

Groetjes,
Marthe
Weet je Marthe verwerken doet iedereen op zijn eigen manier.Maar voor mij is het zo wanneer er ruimte en stiltes komen dat je kan voelen wat er binnen in jou leeft.En dan komen je gevoelens ook aan bod.
Weet je ik ga ze aan, accepteer en ga weer verder.Maar dat is mijn manuer op mijn situatie.
Reputatie 3
Hallo Johanna.

Misschien was er ook een vraag bij,waarom moest dit
alles gebeuren.Daar zal nooit een antwoord op komen.
Moeten we altijd accepteren en aanvaarden,het lot ons
toebedeeld,of er in berusten.Een uitdrukking ons niet
onbekend,het is zoals het is,en het komt zoals het komt.
Ik weet dat je de dag,naar vermogen,altijd positief wil beleven.
De zon in je gezichtsveld wil houden,zodat de ""schaduw'',
achter je zal zijn.
Genietend van het strand,wandelend samen,hand in hand.
Groetjes johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen