Vraag

Na de coronacrisis

• 31 maart 2020
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Ik las in de krant het artikel waarin Edzo Doeve aandacht vraagt voor de rouwverwerking, ook nu dat voor zoveel mensen even niet gaat.

Is het een idee om de Dela vestigingen, en waar die er te weinig zijn samenwerking zoeken met anderen, zo snel mogelijk na het opheffen van de beperkingen, beschikbaar te stellen voor families en belanghebbenden / belangstellenden om alsnog een keertje samen te komen?

3 Reacties

Reputatie 2

Hoi Hans,

Bedankt voor je bericht en betrokkenheid. Ik heb het ook intern gedeeld. Op dit moment is er veel samenwerking in de branche en daar waar het kan blijven we elkaar steunen op het moment dat families weer samen kunnen komen om gezamenlijk herinneringen te delen.

Groetjes,
Marthe 

Reputatie 2

Hoi @Hans Brouwer,

Graag vul ik mijn eerdere bericht aan. Op deze pagina van DELA kun je er meer over lezen.

Kan ik mijn dierbare op een later moment nog herdenken?

We vullen elke uitvaart samen met de nabestaanden zoveel mogelijk naar wens in. Helaas gaat door corona alles anders dan anders. Ook uitvaarten. Het afscheid moet in kleine kring en even een arm om iemand heen slaan kan nu niet. Toch zien wij dat nabestaanden het afscheid ook als intiem en bijzonder ervaren. Bijvoorbeeld omdat je met elkaar, in klein gezelschap, persoonlijkere woorden deelt. Of bij foto’s samen herinneringen ophaalt. Wij luisteren naar de wensen en blijven onderzoeken wat belangrijk is bij een afscheid in deze tijden van corona. Wij beloven op een later moment (gezamenlijke) herinneringsbijeenkomsten te organiseren. Ook onderzoeken wij op dit moment welke wensen nabestaanden hebben om hun dierbare op een later moment, zonder coronamaatregelen, nog te gedenken. In kleine kring of juist met de mensen die er de eerste keer niet bij konden zijn.

Reputatie 4

Gedenken.

Ja ook hier zal de DELA aan gedacht hebben,om bijvoorbeeld in

de Regio'’s bijeenkomsten te houden,en als lotgenoten,

te gedenken,en eren,allen waarvan we afscheid hebben 

moeten nemen,en elkaar dan tot steun mogen zijn.

johan

Reageer