Minister Schippers: 'Ouderen met voltooid leven kunnen hulp krijgen om te sterven'

• 13 oktober 2016
  • 55 reacties
  • 22434 Bekeken

Toon eerste bericht

55 Reacties

Henrica, Ik kan me een klein beetje voorstellen hoe jij moet leven. Heftig. Je verhaal raakt me. Ik wens je alle kracht toe die je nodig hebt om elke dag door te komen. Hartelijke groet, George
Geen leeftijd vaststellen. Wanneer je eerder wil, dan moet dat ook kunnen. Omstandigheden zijn per mens verschillend.
Het kan niet zo zijn dat Den Haag uitmaakt wanneer wel en wanneer niet.
Weer zoiets:" Den Haag zal het wel even regelen."
Deze keer mooi niet.
Heftig Henrica, geestelijk lijden wordt zò onderschat. Uiterlijk is er niets te zien, maar in dat koppie wil het maar niet op een rijtje komen. Ik wens je veel sterkte en als de tijd daar is de kracht om je eigen regie in handen te nemen.
En tot die tijd hoop ik dat er veel lieve mensen om je heen zijn die je steunen
IK VIND OOK DAT JE ZELF MOET KUNNEN BESLISSEN
BEN VAN DE WEEK BIJ DE ARTS GEWEEST ZODOENDE BEN IK HIER TERECHT GEKOMEN IK ZOU WILLEN WETEN WAT EN WAAR IK VERDER KAN KOMEN OM HET VAST TE LEGGEN GELD IS ER NIET DUS GAAT ALLEEN OM WAARDIG KUNNEN STERVEN IK HEB AL 3 JAAR KANKER EN ER IS WEER EEN UITZAAIING GEVONDEN ZOU WEER CHEMO MOETEN KRIJGEN MAAR MIJN LIJF LAAT HET MOMENTEEL NIET TOE DUS ZOU WILLEN WETEN WAT IK MOET DOEN OM HET VAST TE ZETTEN X WIE KAN MIJ HELPEN DKOM NIET OP EEN DAG AAN HET IS NU NOG NIET VAN TOEPASSING MAAR WIL HET GEREGELD HEBBEN MVG RIA
Reputatie 1
Zelfs in de diepste dalen
komt de zon stralen.

"Wanneer je eerder wilt, moet dat ook kunnen" zegt Bertus...
Dat vind ik niet dat het MOET kunnen. Niks moet
Ook " Den Haag zal het wel even regelen" zegt Bertus.
Nee hoor....Natuurlijk doen ze dat echt niet..

Volgens de premier raakt het thema ‘voltooid leven’ aan het geweten,
"aan de diepste gevoelens rond medische ethiek,
aan geloof,
en aan wat je wel en niet tot de taak van de overheid rekent.
" Hij wil daarom dat ‘nu echt even de tijd wordt genomen’.
Daarom is het volgens hem "geen doel op zichzelf dat dit in de komende kabinetsperiode geregeld moet worden."

Ria van Kooij
sterkte en moed.
(ik heb ook kanker gehad...)

Rietje

Reageer