Kleding tijdens een uitvaart: moet je nog per se in het zwart?

• 10 januari 2018
  • 4 reacties
  • 725 Bekeken

Reputatie 2
Tijdens een uitvaart zie je vaak dat de gasten zwarte kleding dragen. Tegenwoordig hoeft dit niet altijd meer, maar hangt het ook van de overleden persoon en de uitvaart zelf af.
Soms wordt bijvoorbeeld op de rouwkaart gevraagd om de lievelingskleur van de overledene te dragen. Als je twijfelt kun je het beste voor een veilige kleur gaan, zoals grijs of donkerblauw.

Op deze pagina lees je meer over de kledingvoorschriften tijdens een uitvaart.

Heb jij wel eens een uitvaart bijgewoond waar een bijzonder/speciaal kledingvoorschrift op de rouwkaart stond?

4 Reacties

Reputatie 1
Respect is idd van alle tijden.
Wij vroegen vrienden en familie om bij het afscheid van mijn kleurrijke meisje vooral heel veel kleur te dragen.
Ik heb het enorm gewaardeerd dat er geen zwart of donkere kleding gedragen werd.
Ook dat is respect nl.
Reputatie 3
Beste Wout.

De tijden veranderen.
Maar respect ""tonen'',is van alle tijden.

Johan van Lunsen.
Als chauffeur vouwwagen zie ik dat familie zelfs in spijkerbroek of e drgelijke kleding rondloopt en de kist draagt persoonlijk vindt ik dat respectloos. Wij doen er gelukkig alles aan om de overledene met veel respect naar zijn laatste rustplaats te vervoeren
Reputatie 3
Beste Marthe.

Ik kan mij herinneren,dat gedurende een rouwperiode,
de vrouwen geheel in het zwart gekleed waren,en de mannen
een zwart rouwteken,op hun kleding droegen.
In sommige landen,is dat vanzelf sprekend,om dat nog zo te doen.
Tijdens een begrafenis plechtigheid of crematie,wordt er nog veel
zwart gedragen,als een eerbetoon,aan de overledenen.
Gr.johan.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen