Vraag

De kist

• 17 januari 2017
  • 15 reacties
  • 894 Bekeken

Ik heb de laatste tijd redelijk veel begrafenissen meegemaakt en toen kwam er ineens iets in mij op en dat is de uitdrukking van rust zacht, maar als je het goed bekijkt rust de overledene helemaal niet zacht want die ligt gewoon op het hout van de kist. Nu heb ik het idee om er een matras voor te gaan maken en er dus als het goed loopt een bedrijfje mee te beginnen , wat ook uitgebreider kan gaan worden , denk bv aan thema bekleding in de kist of een speciaal dekbed of voor kinderen waar zij van hielden bv Frozen of Disney.
Mijn vraag is wat vinden jullie hiervan?

15 Reacties

Een heel ander verhaal over een kist, namelijk het programma"de Kist"en afgelopen zondag een gesprek met Bram Bakker de psychiater.

Hij vertelde over depressie en het verlies van dierbaren, bekende mensen met wie hij bevriend was en die hij niet heeft kunnen redden van zelfdoding en ook goede vrienden , die hij verloor door vreselijke ziekten.

Hij hoopt dat jonge psychiaters zich extra in willen zetten voor de verslavingszorg, want dat is een belangrijk aspect als het gaat om zelfdoding.

Ik heb mijn zus verloren aan zelfdoding en ken ook ouders die hun kleine kindertjes verloren hebben ziekten en dat vind ik helemaal zo verdrietig , want kinderen horen niet te gaan voor hun ouders.

Ik vind het prima als jij een bedrijfje wilt starten en jij bedoeld het vast liefdevol en goed, maar op dit forum komt het over als ...over het lijk van iemand anders.

Ik heb gekozen voor de eenvoudigste kist van Dela en als ik dood ben voel ik echt niet of het hard of zacht is.

Wat ik hoop is, dat mensen mij onthouden, zodat ik niet vergeten word.

Wat ik hiervan vind, als jij een zaak wilt starten, prima, maar niet via dit forum.

Zet zelf iets op en ga naar de kamer van koophandel.

Cecilia.
ik heb zelf mijn ouders heel mort na elkaar verloren en enige dagen geleden mijn buurvrouw en als ik de keus had gehad dan had ik ze liefdevol een zacht bedje gegeven en dan even over het bedrijf ,, ik als werkloze kan zomaar geen bedrijf beginnen daar ik dan meteen de uitkering kwijt ben en dus een heel groot risico neem, Ik zal u ook even vertellen wat het kost per matras om dit 100% afbreekbaar te doen en dat is kostprijs 9 euro ong en op een bedrag van 5000 euro is dan wel heel erg weinig e ik laat iedereen vrij om te denken en zeggen wat hij of zij kwijt wil maar niet zo reageren als je alles niet weet en ik alleen vraag naar de behoefte ernaar
Beste Jaap,

Allereerst mijn welgemeende excuses en nu jij alles duidelijk uitgelegd hebt, wens ik jou alleen maar veel succes!!

Cecilia.
dank je wel Cecilia en heel veel sterkte met het verlies van uw zus Ik heb zelf een zus en een tweeling broer en zou het verschrikkelijk vinden om hun te verliezen dus ik wens je heel veel sterkte toe groeten jaap
Waarom zou je het niet proberen?
Er worden tegenwoordig wel meer van dat soort initiatieven genomen. Zo zijn er ook diverse soorten kisten. Ik weet wel dat ik het altijd vreselijk vind als mensen de koude grond in gaan. Dus een soort matrasje, waarom niet?

Probeer het gewoon!!

Succes ermee en laat nog eens horen of het gelukt is!

groetjes karin
Al vind ik het idee best mooi maar om op forum over een bedrijfje te hebben of het willen starten van een bedrijfje . Want je spreekt jezelf wel tegen, Je zegt dat je een bedrijfje wilt starten als het goed loopt in je opening . En dan even later heb je het over dat je als werkloze het niet zomaar kan doen. Ik ben heus geen moeilijk persoon en ik juich alles toe wat mooi kan zijn voor een crematie of begrafenis ...maar om dit forum daarvoor te gebruiken . Straks krijg je mensen hier op het forum die van alles aanbieden om een crematie of een begrafenis "mooier "willen maken.
Jaap het lijkt me een geweldig idee.Ik ben eens op een beurs geweest waar de kist niet z'n koud lelijk ding was,maar waar liefde en warmte de uitstraling was en wie wil dit nu niet?
Het gaat mij dan om een persoonlijke wens..Jaap maak je droom waar.
Reputatie 1
Persoonlijk vind ik dit geen prettig onderwerp voor ,n forum als dit waar nogal wat mensen komen die (recent) een geliefde verloren.
De gedachte aan mijn meisje op ,n hard-koude ondergrond ga ik meteen maar weer mijn systeem uitjagen.....
Ik gun ,n ieder z,n werksucces maar dit vind ik misplaatst.
Je hebt gelijk Petra,sorry voor woirden die te snel ondoordacht geplaatst zijn.Mijn excuses.
Het is niet mijn bedoeling geweest om iemand pijn te doen.Sorry als dat gebeurd is.
Helaas ben ik door ziekte een hele tijd niet in staat geweest om zelf verder met dit idee verder te gaan en ik ben nog herstellende van een vervelend virus wat in mijn lichaam zat en hoop binnen kort hier meer over te kunnen berichten, Ps , het gaat mij niet om commerciele doel einden maar als ik bv zelf zou mogen kiezen zou ik wel op een matrasje willen liggen dit alleen al voor het idee want persoonlijk vind ik het maar een gek idee om ook als je er niets van merkt gewoon op houten planken te liggen al is iedereen natuurlijk vrij om er anders over te denken
Jaap ik wens je veel beterschap en succes.
Jaap,

'Jouw idee' is afgelopen week op de uitvaartbeurs gepresenteerd. Er was een uitvaartverzorger die bij het natuurbegraven een 'bedje van mos' in de kist aanbiedt. Zie foto. Het klinkt inderdaad erg natuurlijk, en ook erg sympathiek. Wat vind jij?
Reputatie 3
Goedemiddag Frank.

Ik heb weleens gereageerd,en kon schijven,
om begraven te worden,in een mand van wilgentenen,
met van binnen,bekleed wat de natuur voorhanden had.
Zo lijkt het mij goed en zacht rusten,neergelegd,bijvoorbeeld,
in een graf van ""moedernatuur''.
johan.
Hallo Frank

Ik heb deze kist in Oerle mogen bekijken bij de open dag van ons nieuwe crematorium.
Ik vond deze kist geweldig mooi en dat zachte bedje ook geweldig.Dit zou mijn kist kunnen worden ooit al is de prijs wel een groit verschil met de andere doorsnee kist.Ik vraag me dan ook af of dit goedkoper zou kunnen??
Die open dag was super verzorgd en alle vragen werden beantwoord .En het crematorium zag er prachtig uit in dat frisse groen met een glazen wand waarin je naar buiten kon kijken.Ook fijn dat de banken aan een stuk zijn dat zit veel fijner.Top helemaal top.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen