Vraag

Bijzetten urn in bestaand graf

Mijn 90 jarige vader is altijd bij Dela verzekerd geweest. Mijn moeder is in 2003 overleden. Wij, de kinderen vragen ons af of er extra kosten zijn verbonden die niet in de verzekering vallen als we na het overlijden van onze vader de urn in het graf van onze moeder bij willen laten zetten. Omdat mijn vader ten tijden van het overlijden van onze moeder al aan heeft gegeven dat hij bij haar begraven wil worden is hier toen al rekening mee gehouden en ligt mijn moeder dieper begraven. Zoals ik hierboven al aangeef wil onze vader gecremeerd worden en de urn bij laten zetten.

12 Reacties

Hallo Willeke, om een inhoudelijk correct antwoord te kunnen geven op jouw vraag heb ik meer informatie nodig. Zou je mij in een privébericht het polisnummer van jouw vader kunnen sturen of zijn achternaam, geboortedatum en ter controle adresgegevens? Groet, Sharina
Mogge Sharina en Willeke, sorry dat ik even inbreek. Ik beheer met drie commissieleden twee RK kerkhoven en bij ons is het mogelijk om een urn in een bestaand enkel/dubbel graf bij te plaatsen. Ook wanneer ouders een dubbelgraf hebben mogen twee kinderen in urnen bijgeplaatst worden.

Een ander onderwerp is: Vanmorgen bij het Dagblad van het Noorden een 24 pagina's dikke bijlage ontvangen met de titel:
Licht op de Dood (uitvaartbijlage). Ik mis daarin een redactioneel- cq delastuk. Jammer, dit is toch een kans om Dela in het noorden te promoten.
Goedemiddag Bertus, fijn dat je even inbreekt! Bedankt voor jouw informatie met betrekking tot het bijzetten van een urn in een bestaand graf. Je geeft aan dat je een stuk mist in het Dagblad van het Noorden, wat had je daar graag gezien vanuit DELA?

@Willeke: Ik weet dat bijzetten altijd in overleg met de desbetreffende begraafplaatsbeheerder gedaan moet worden. Je vraagt of er extra kosten zijn verbonden die niet in de verzekering vallen. Wanneer men een DELA UitvaartPlan in natura heeft bij ons dan valt het bijzetten buiten de Dienstenverzekering. Iedereen met een DELA UitvaartPlan in natura heeft bij ons een aanvullende Geldverzekering van minimaal €597 in 2016. De kosten voor het openen, bijplaatsen en sluiten van het graf kunnen geheel/gedeeltelijk uit de aanvullende Geldverzekering worden betaald. Voor tarieven zal ik je moeten verwijzen naar desbetreffende begraafplaats. Kun je hiermee verder Willeke?
Hi Sharina, had graag gezien dat DELA ook zou propageren dat ze bestaat. En met name een duidelijk voorbeeld met wat je krijgt bij een diensten verlening en de keuzes daarin, in plaats van een som geld.
Mijn ouders zijn 20 jaar geleden overleden wij hebben de urn in een urnentuin laten plaatsen je kon er toen voor kiezen voor hoeveel jaar we dit wilden doen en daar moet je dan een bedrag voor betalen we hebben dit voor 20 jaar vastgelegd daarna krijg je vanzelf bericht van de gemeente of je wilt verlengen dit kost ook geld daar moet je rekening mee houden,als je dit niet wilt gaan ze ruimen.
Wat wij dus gedaan hebben in goed overleg met broers en zus dit wel te verlengen en dat de kosten gedeeld worden.
Well done fam. van Limbeek. Zo hoort het ook, zijn wel je ouders en er is ook nog zoiets als leven na de dood..
Dank je wel Bertus wij hebben het goed geregeld.
Onwetend wat je allemaal te wachten staat in een roes, beslissingen nemen die je duur komen te staan.
Mijn vader overleed 20 jaar geleden en we hebben een graf gehuurd voor 20 jaar.
Mijn moeder is 10 jaar geleden overleden en had natura verzekering bij Dela, ze is bijgezet bij mijn vader.
Daar ligt ze nu dus 10 jaar op kosten van me vader zeg maar.
Nu moet ik de grafhuur gaan verlengen heeft ze die nog tegoed van Dela?
Want lijkt mij heeft Dela nog een credit bij ons van 10 jaar grafhuur ofzo.

graag hoor ik van U..
Wacht de reactie met spanning af.
@Willeke Hallo,

Het begraven van een urn valt buiten de verzekering. Afhankelijk van de hoogte van de aanvullende Geldverzekering kunnen er extra kosten bijkomen.

Wat het begraven van een urn kost is per begraafplaats verschillend. Daarom raad ik aan om deze kosten op te vragen bij de desbetreffende begraafplaats zelf.

Groet, Tim.
Dank je Tim. Duidelijk
@jaguarNL Hallo,

Op het moment dat iemand komt te overlijden en in een bestaand graf wordt bijgezet, dan gaan de grafrechten van de laatst overledene direct in.

Dat is hier ook het geval. Toen jouw moeder werd bijgezet gingen haar 10 jaar direct in. Daarom krijg je nu het verzoek om te verlengen. Dit is geen DELA beleid maar wet en regelgeving.

Groet, Tim.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen