Als een dierbare na langdurig ziek zijn komt te overlijden

• 21 januari 2020
  • 0 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 2

Als een dierbare al langdurig aan een (terminale) ziekte lijdt wordt je veel geconfronteerd met moeilijke momenten. Het is heel verdrietig om je dierbare zo veel pijn te zien hebben. Op Facebook plaatsten wij een tijd geleden de volgende stelling: Het is een opluchting dat er een einde is gekomen aan het lijden van mijn dierbare.

Veel mensen hebben het gevoel dit niet te mogen denken. Want het liefste houd je je dierbare zo lang mogelijk om je heen. Hieronder een greep uit de reacties, die het gevoel mooi omschrijven.

• 'Het is geen opluchting, maar een geruststelling.'
  • 'Daar ben ik het helemaal mee eens. Allebei mijn ouders zijn met veel lijden van deze aardbol vertrokken. Het is onverdraaglijk om dit als kinderen aan te moeten zien. Wat had ik graag een deel van dat lijden op me genomen!'
  • 'Eens. Het lijden van onze dochter was ondraaglijk. De opluchting dat daar een eind aan kwam was groot.'
  • 'Ja het was voor mij ook een opluchting toen mijn moeder was overleden en begraven. Was net of ik een paar jassen uit deed, maar het intense verdriet sloeg toe en ik mis haar elke dag.'
  • 'Hoe verdrietig het ook is en hoe groot het gemis. Met de stelling ben ik het volledig eens. Niets is ergers dan machteloos toekijken naar het lijden van je dierbare.'

Wat denk jij van deze stelling?

0 reacties

Geen reactie

Reageer