Voor de mensen die er wel uit zijn: je uitvaart bespreken of zelfs plannen

• 16 maart 2017
  • 11 reacties
  • 3234 Bekeken

Ben jij er al uit, voor jezelf en/of met je naasten? Hoe gaat jouw uitvaart eruit zien?

Je hebt nagedacht over je muziek, hebt gekozen voor begraven of cremeren en je weet waar het zich allemaal moet gaan afspelen. Dit kan zijn omdat je goed bent voorbereid, maar ook omdat het voor jou een stuk concreter is omdat je terminaal bent of wilt overgaan tot euthanasie.

In beide gevallen kan en wil Dela al veel voor je betekenen. Je ideeën, wensen en gedachten over jouw uitvaart bespreken met een van onze collega's kan verhelderend werken voor zowel jezelf als je omgeving. In een aantal gevallen kan er zelfs al gepland worden. Een ander gesprek, een andere situatie.

Ben jij al zover? Leeft dit bij jou of jullie?

Heb je interesse in een gesprek over je uitvaart? Of wil je deze zelfs al (deels) plannen? Neem dan contact op via forum@dela.org, Wij helpen je graag verder.

Frank

11 Reacties

Reputatie 3
Beste Frank.

Mijn wensboekje,is ingevuld,en doorgegeven.
Met een schrijven,heb ik ook mijn wensen,
kenbaar gemaakt,aan mijn contact persoon.

Een goed weekend.
Johan.
Ik heb het allemaal op papier gezet dus geen zorgen
Ik sluit me aan bij Johan en Dinie.
Eerlijk gezegd heb ik nog niks ingevuld.Op dit moment ben ik omgeven door mensen die ernstig ziek zijn en heb ik deze week weer een begrafenis gehad,voor mij dus even nu niet.
Reputatie 3
Beste Johanna.

Heel veel sterkte,er zal een kaars branden,
alle dagen.
johan.
Lief dank je wel.
Bezocht afgelopen zondag forumbijeenkomst 'den en rust' te Bilthoven inzake natuurbegraven. Het bracht mij inspiratie hoe ik mijn eigen afscheid ga beschrijven. Het begin is er. Wordt vervolgd. Leo
Wij hebben samen besloten om op Natuurbegraafplaats de Utrecht begraven te worden. Dit is ook met Dela besproken in de persoonlijke wensdocumenten. Groeten Cor.
Reputatie 3
Beste Cor.

Als ik vragen mag,wat heeft jullie er toe gebracht,
om deze keuze te maken,en als laatste rustplaats
te kiezen,een plaats in de natuur,van""Moederaarde'".
Is deze rustplaats,in of nabij Utrecht?.
Ik ben zelf in Utreg geboren
Onder de Dom,als klokkentoren
Afgezakt naar het Zuiden
Waar de ""zachte G""
Mij kon bekoren.
johan.
Marion had al veel langer de wens, maar toen wij de Natuurbegraafplaats "de Utrecht" zagen zijn we na gaan denken en informeren.
En besloten wij hier willen we begraven worden. "De Utrecht" is een landgoed bij Hilvarenbeek. Pracht terrein met verschillende vormen.
We hebben met Dela doorgenomen wat voor wensen we hebben en dat is opgenomen in een document. Gr. Cor.
Mijn wensenboekje is ingevuld.
Ik wil op een baar opgebaard worden niet in een kist en cremeren en uitstrooien.
Heb een hekel aan in een hokje gestopt te worden, ook na mijn dood wil ik niet opgesloten worden in een kist en uitstrooien omdat op die manier ik terug gegeven wordt aan de aarde.

Reageer