Uitvaartwensen vastleggen

Tamara81
Ik heb een wensenlijstje over hoe mijn uitvaart eruit moet zien.
Ik heb alle, voor mij, belangrijke dingen opgeschreven via de website van DELA.
Nu is mijn vraag; hoe komen mijn nabestaanden hieraan?
Kan ik dit delen/mailen naar ze? En hoe weten ze van het bestaan af?
Ik heb het mijn man verteld, maar als we samen tegen die boom aanrijden wat dan?
Ik vind het ook niet echt een dingetje om aan de grote klok te hangen en de complete familie in te lichten.
Hoe gaat dat als er een echtpaar tegelijk overlijdt? Dat is eigenlijk mn grootste angst wb doodgaan, dat we tegelijk gaan. Om beurten is niet erg, dan is alles perfect geregeld voor degene die achterblijft.

6 Reacties

Marion
Beste Tamara,

Wij hebben onze kinderen de plaats in huis gewezen waar een envelop ligt waar alle spullen inzitten voor een eventuele uitvaart. We hopen het nog lang niet nodog te hebben!
Rianne
Wat goed dat je al over je uitvaartwensen hebt nagedacht en deze ook hebt opgeschreven in een wensenlijstje, Tamara. Ik kan me voorstellen dat je niet direct de hele familie hierover wilt inlichten, maar dat het wel belangrijk is dat zij op de hoogte zijn.

Er zijn verschillende manieren waarop je je uitvaartwensen kunt delen met je nabestaanden. Je geeft aan dat je je wensenlijstje hebt gemaakt op de website van DELA. Na het invullen van alle vragen, kun je een pdf-bestand opslaan op je pc of uitprinten en bewaren bij je belangrijke papieren. Je nabestaanden kun je van de plek van deze belangrijke (digitale) papieren op de hoogte brengen, of je kunt het pdf-bestand naar ze e-mailen. Als je het wenslijstje ook hebt opgeslagen in Mijn DELA, kun je het daar altijd wijzigen en een nieuwe pdf maken.

Ben je verzekerd bij DELA, dan wordt in geval van overlijden de uitvaartverzorger op de hoogte gebracht van de wensen die je hebt opgeslagen in Mijn DELA. De uitvaartverzorger zorgt er dan voor dat je nabestaanden weten wat jouw uitvaartwensen zijn.

Je vraagt wat er gebeurt als een echtpaar gelijktijdig overlijdt. Wat wil je daar precies over weten?
Tamara81
Dankje Marion en Rianne.
Ik ga de pdf mailen naar mn broertje.
Laten we hopen dat hij het de komende 55 jaar niet nodig heeft.
Angela
Tamara81 schreef:

Dankje Marion en Rianne.
Ik ga de pdf mailen naar mn broertje.
Laten we hopen dat hij het de komende 55 jaar niet nodig heeft.

Zelfs je broertje kan eerder overlijden dan jullie, maar zoals Rianne al schrijft, kan je het opslaan in "Mijn Dela",
je eigen pagina op de website van DELA.

Niemand weet tenslotte de volgorde van overlijden..........
Kiki56
Hoi.

Die vraag heb ik mij ook gesteld en ik heb een map gemaakt, waarin ik ALLES maar ook ALLES heb opgeschreven en dat ze mijn wil MOETEN respecteren zover dit in hun vermogen ligt natuurlijk! Ik heb de map op de eettafel klaar heb staan want ik wil niet dat er gekibbel is om hoe en wat na mijn overlijden? Ik heb erg veel ellende gezien en meegmaakt dat na het overlijden van een bekende plaatsvond binnen de familie! er werd zelfs gevochten om de urn wie het as mocht hebben en WAAR deze te strooien! Allemaal ego trippers die dachten op deze manier om nog iets goeds te doen vooe de overledene! NOTABENE TEGEN DE WIL van de overledenen in !!!! Ik denk dat ze hun geweten probeerden te verschonen op deze manier! Ik hoop alleen dat mijn kinderen niet voor extra kosten komen te staan. Ik hoop dat ik goed verzekerd ben via DELA maar ik kom er nu toch achter dat niet alles in het "pakket" zit? Ik maak me niet druk over de dood, dat is het ENIGE dat zeker is in ons leven en wanneer mijn tijd gekomen is, dan moet ik gaan. Ik geloof in reincarnatie. Lieve mensen, wees lief voor elkaar, leef, lach en geniet zoalng het kan!
Bengel16
Ja je kunt wel alles op schrijven wat je wilt maar wat als je kinderen nooit naar je om kijken
en elkaar ook niet verdragen Ik heb er wel slapeloze nachten van

Reageer