Poll: Begraven of cremeren... Ben jij er al uit?

De meeste mensen hebben er een duidelijke mening over: begraven of cremeren. Jij ook? Of kies je voor een natuurbegrafenis of het doneren van je lichaam aan de wetenschap?

Na mijn overlijden wil ik dat mijn lichaam

9 Reacties

Ik wil gecremeerd worden. Ik laat mijn NABESTAANDEN niet voor het grafrechten opdraaien. Er zijn al genoeg kosten . En dan daarbij de verplichting van het onderhoud. Maar iedereen heeft zo zijn denken erover. En ik respecteer ieder zijn mening
Ik heb voor nu nog geen mening. Mocht het te laat zijn of mijn mening te hebben, dan weten de kinderen dat wat ze ook doen, ik alles prima vind.
Mijn partner had wel een mening. Zij wilde begraven worden. We hebben het graf zo ingericht dat ik er eventueel nog wel bijgeplaatst zou kunnen worden, op het monument.
Ik wil begraven worden, langzaam opgaan in de bodem.
Ik wil graag gecremeerd worden. Heb bijna vier jaar geleden mijn man verloren en ook al meer dan drie jaar een nieuwe relatie. Mijn nieuwe vriend is heel kortdaat: begraven! En ik zou graag dat bij ieder van deze 2 liefdes een stukje van mij terecht komt, ze zijn in mijn leven ook allebei een groot stuk van mij geweest...
Omdat ik alleen opvoedend ouder was heb ik mijn zoon gevraagd wat hij graag zou willen wat er met mij gebeurt na mijn overlijden per slot van rekening weet ik er dan niets meer van maar hij moet/mag er verder mee. Hij koos voor begraven en ikzelf heb er dus de natuurbegraafplaats aan toegevoegd.
Ik wil begraven worden, misschien dat de meeste mensen er niet bij nadenken, maar als je gelovig bent dan weet je dat de Heere Jezus toen hij gestorven was aan het kruis van Golgotha, en dat voor mijn en onze, ook begraven is.
Daarom begraven en of dat op een natuurbegraafplaats is of op een "gewone" dat maakt voor mij niet uit omdat je het toch niet merkt..
Ik wil gecremeerd worden,en dan uitgestrooid worden op een mooie plek in de natuur waar dat vertel ik niet ,dat weet alleen mijn familie
Het is allemaal nog niet zo duidelijk.Maar in de natuur zou ik ook erg mooi vinden.
Ik heb in 1992 gekozen voor het Bahai Geloof..........dus begraven.

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen