Op zoek naar bijzondere verhalen rondom het verlies. Willen jullie mij helpen?

Beste allen,

Graag zou ik jullie willen vragen om hulp. Ik ben op zoek naar bijzondere, herkenbare, inspirerende verhalen rondom het verlies van iemand om in beeld te brengen. Het thema is erven en nalaten.  

In het kort, mijn naam is Wout van Wengerden, ik ben 29 jaar en een fulltime levensontdekker.

Ik ben dit jaar door DELA gevraagd om aan de slag te gaan met de thema's erven en nalaten (www.dela.nl/ehbe). Best een bijzondere opdracht voor een jonge knul als ik. We maken in totaal 12 professionele video’s, waarvan de eerste zes video’s nu al zijn gemaakt. In deze eerste 6 video's hebben we de praktische zaken belicht rondom erven & nalaten en voor de volgende 6 video’s zijn we op zoek naar persoonlijke en inspirerende verhalen van mensen zelf. 

Het idee:
Elke video vertellen we het verhaal van twee mensen, die in een bepaalde relatie tot elkaar staan en te maken hebben gekregen met verlies van iemand. Het thema is erven en nalaten in de breedste zin van het woord. Wat heeft iemand nagelaten of wat heb je meegekregen van deze persoon? Dit kan van alles zijn; een mooi verhaal, een passie, een (verstoorde/opgebloeide) familieband, een tastbaar erfstuk of een bijzondere ervaring.

Mogelijke situaties: twee vrienden die een vriend zijn verloren, twee zussen/ broers die hun vader of moeder zijn verloren. Of iemand die zelf op sterven ligt en iemand die achterblijft etc. Iemand die de dood in de ogen heeft gezien en toch is blijven leven tegenover iemand die bijna iemand verloren heeft. Of twee mensen die hetzelfde verlies op een totaal verschillende manier hebben ervaren. etc. etc. Het kan van alles zijn.

Ben jij iemand die graag zijn/haar verhaal deelt? Of ken jij mensen in je omgeving waarvan het verhaal mooi zou zijn om te vertellen? Zou je willen hieronder willen reageren? Je zou me enorm helpen. We gaan ons uiterste best doen om er een mooie video van te maken.

Heel erg bedankt alvast. Wout van Wengerden

1 Reactie

Reputatie 1
Is er al voortgang in deze opdracht Wout? Of is het initiatief gestrand en een stille dood gestorven.
Ik ben best wel benieuwd eigelijk....

Reageer

Cookies

DELA maakt gebruik van cookies om het gebruik van de website te analyseren, om het mogelijk te maken content via social media te delen en om de inhoud van de site en advertenties af te stemmen op uw voorkeuren. Deze cookies worden ook geplaatst door derden. Door deze melding weg te klikken of gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Klik anders op meer informatie.

IK GA AKKOORD Cookie instellingen