Jacobine op zondag

• 13 november 2016
  • 5 reacties
  • 442 Bekeken

Zelfdoding, daar ging het vandaag over bij Jacobine.

Er waren twee dames, die een zus hadden verloren aan zelfdoding, net zoals ik mijn zus verloren heb.

René Diekstra was ook aanwezig en stelde zich zeer bescheiden op, maar zei wel belangrijke dingen.

Diep respect voor de beide dames, die ik zie als lotgenoten en ben wel verbaasd over wat die dames wel te horen kregen na de dood van hun zussen, via de hulpverlening.

Ook ik heb gesprekken gehad bij hulpverleners, maar die mochten in die tijd geen gegevens verstrekken en mede daardoor heb ik nu nog een groot probleem en ben vervreemd van mijn nog levende zussen.

5 Reacties

Kan me voorstellen dat die uitzending extra indrukwekkend is wanneer je het zelf hebt meegemaakt. En extra heftig dat je hierdoor vervreemd bent geraakt van je zussen. René Diekstra deelt zijn 'vuistregel' van 5 mensen uit de omgeving die enorm geraakt worden, dat klopt bij jullie ook? Ik vond het zelf nogal een conservatieve schatting van hem. Gevoelsmatig zouden het er meer zijn.
Voor de andere meelezers op het forum, via deze link is de uitzending terug te kijken: http://www.npo.nl/jacobine-op-zondag/13-11-2016/KN_1685433
Het maakt niet uit hoeveel mensen er door geraakt worden, want 1 mens is al 1 teveel.

Juist nu word ik er enorm mee geconfronteerd en juist die laatste jaren stond ik het dichtst bij mijn zus.Mijn oudste zus spreekt het niet uit, maar volgens mij is zij daar nog steeds jaloers over.

Wat betreft mijn overleden zus, zij was ziek, maar zeker niet gek en heel intelligent en ontving NOOIT ECHTE LIEFDE!!!!!

We woonden dicht bij elkaar en ik zag alles wat er mis ging.

Door alle anti-depressieva was zij zichzelf niet meer.

Geneesmiddelen kunnen ook veel schade aanrichten en ik heb zelf ook die ervaring.

Daardoor wil ik nooit meer dat soort medicijnen gebruiken, want ook heb een tijd gehad dat ik dat deed.

Al heel veel jaren slik ik niets meer, alleen iedere dag 2 paracetamol tegen de artrose en vraag me soms af of dat wel echt zin heeft.

Veel dank dat ik mijn werkelijke verhaal nu ook mag vertellen, want de zelfmoord van mijn zus heeft heel mijn leven veranderd.

Ik probeer iedere dag opnieuw verder te gaan op een positieve manier.

Cecilia.
Wauw. Wat een enorm intens verhaal. En wat goed dat je je verhaal verteld. Inderdaad, 1 mens al te veel.
Dank voor jouw antwoord.

Reageer