Grote schoonmaak digitale huis

• 29 april 2019
  • 2 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 2
Het is een goed idee om je digitale huis regelmatig schoon te maken. Je wilt niet dat familieleden worden begraven onder een honderdtal ongedifferentieerde gegevens zonder dat je beseft wat belangrijk voor je is. Gewoonlijk word je dan een ​​digitale extreme bewaarder, met gegevens tot aan de zolder. De dingen die echt belangrijk voor je zijn, foto's, teksten, etc., die je wilt doorgeven aan toekomstige generaties, kun je het beste uitprinten en in map(pen) doen. Gegevens op een CD zouden na enkele jaren wel niet meer te ontsluiten kunnen zijn: denk aan de cassettebandjes en floppy disks. Als je je gegevens in the cloud/online zet vertrouw je ze toe aan bedrijven. Die zijn niet betrouwbaar als het gaat om je gegevens te beschermen.

Uitbegreidere toelichting (in het Engels) vind je op:

https://www.theguardian.com/technology/2019/apr/27/elaine-kasket-what-happens-to-data-when-we-die-ghosts-in-the-machine?

2 Reacties

Reputatie 2
Hoi @Netty,

Bedankt voor het delen van dit artikel!
Er zitten overal haken en ogen aan inderdaad, hoe je het ook wil bewaren. Als ik de laatste alinea lees begrijp ik dat haar tip is om toch fysiek dingen te bewaren. Dus foto's uit te printen etc. Is dit iets wat jij bewust doet, of kies je toch voor een cloud (ondans de tegenargumenten)?
Reputatie 2
Het grappige is, dat ik er persoonlijk zelf geen waarde aan hecht, dus ik stuur relevante herinneringen en foto's eigenlijk meteen digitaal door naar kinderen en vrienden. En ik denk altijd maar: weg is weg...

Reageer