Daan Westerink interviewt Kim Rakké over voogdij; welke vraag heb jij?

• 8 december 2016
  • 4 reacties
  • 635 Bekeken

We kennen Kim van het forum, maar misschien hebben jullie ook wel het verhaal van Kim gelezen in dit blog. Kim weet namelijk alles van voogdij, nadat ze door het verlies van haar zus en zwager – opeens de voogdij had over haar twee nichtjes. Ze heeft beide in huis genomen. Een bijzonder en indrukwekkend verhaal.

Donderdag 15 december interviewt rouwexpert Daan Westerink Kim bij haar thuis in een Facebook live video. Het gesprek tussen Kim en Daan is te volgen via de Facebook-pagina van DELA. Na dit live gesprek zullen ze beide ‘napraten’ in dit topic.

Heb jij vragen voor één van de twee? Stel ze dan hieronder.

4 Reacties

Daan Westerink nodigt jullie ook persoonlijk uit morgen vooral te kijken, luisteren of zelfs deel te nemen aan haar interview met Kim over voogdij. Als je een vraag hebt voor Kim, laat het ons hieronder weten!
Kim, je bent zo goed bezig met dingen zo goed mogelijk regelen, alle kids opvangen etc etc. Mijn vraag aan jou is:
(En misschien vind je het een rare vraag)
Hoe gaat het met jou zelf?
Nee echt. Kom je toe aan jezelf?

Want ik lees je bijdragen op het delaforum en ik heb zo'n bewondering voor je.
We zijn live! Deel 1 staat al klaar, hier zijn we nu:

https://www.facebook.com/DELAcooperatie/videos/446600988797613/
Karin, of en hoe ik aan mezelf toekom? Voor mij is dit niet zo moeilijk. Ik heb jaren geleden al op een harde manier geleerd om eerst goed voor mezelf te zorgen en dus ook duidelijke grenzen te stellen aan wat ik wel en zeker ook niet kan. Op het moment dat ik iets verwacht niet te kunnen handelen zoek ik daarom iemand die dat waarschijnlijk beter kan. Dit kan zijn omdat die persoon net wat verder van de situatie staat en dus rationeler/ praktischer tegen de situatie aan kijkt. Het kan ook zijn dat we een professional erbij halen simpel omdat dat de beste oplossing is.
Dus kort gezegd: gebruik de hulp van buitenaf, wanneer iemand zich aanbied om jou te helpen en dat is eigenlijk wel even lekker zeg dan niet uit fatsoen nee. Iemand die hulp aanbied wil je ook helpen anders bieden ze het niet aan. Natuurlijk zijn er ook momenten dat een professional de aangewezen hulplijn is. Neem dan ook die stap. Hulp vragen en aannemen is vele malen lastiger dan hulp geven, dat weet ik maar al te goed. Toch is de vraag om hulp geen zwakte bod maar juist een teken van kracht. Erkennen dat je iets niet (alleen) kan en je dus kwetsbaar opstellen vraagt kracht. Je moet immers dan ook weerstand kunnen bieden aan het onbegrip dat je dan kunt tegenkomen.

Reageer