Bestaande teksten op een rouwkaart, onpersoonlijk?

• 4 september 2018
  • 7 reacties
  • 826 Bekeken

Reputatie 2
Een korte spreuk, een stukje uit een songtekst, of een gedicht: allemaal varianten van teksten die je bovenaan de rouwkaart kunt zetten. Deze kunnen zelfverzonnen zijn, of gevonden op het internet.

Wat vind jij van deze stelling?
Bestaande teksten gebruiken voor een rouwkaart vind ik erg onpersoonlijk. Ik schrijf liever zelf iets, of vraag mijn dierbaren om dat te doen.

7 Reacties

Persoonlijk voorstander van eigen tekst, al heb ik daar wel hulp van naasten bij nodig. Ik moet zeggen dat dit binnen onze familie gelukkig aanwezig is en met de hulp van een DELA uitvaartverzorger, het altijd tot een persoonlijke tekst is gekomen.
Ik ben in principe een grappige iemand. Heel veel mensen kennen me niet zo goed. Dus hun zullen standaard tekst schrijven. Met een foto erbij. Ik ben een weeskind dus, iemand in mijn omgeving zullen wel iets verzinnen
Goedemiddag
Ik denk wanneer het nodig is ,ik de juiste ingeving krijg.
Eerlijkgezegd denk ik niet aan de dood. Ik houd me ook niet echt bezig. Een tijdje geleden kwam ie echt dichtbij. Eerder geleden heel veel mensen hebben we kwijtgeraken. Dan weet ik pas weer. Ook in de hoge segment zijn mensen die denken dat ze onsterfelijk zijn. Als het zover is, zijn andere mensen die zullen te maken hebben, want je kunt zelf regelen
niks regelen, bedoelde ik. Heel veel mensen zullen niet komen, denk ik. Ik denk niet dat ik een slecht mens ben, maar gewoon heb ik nooit contacten gemaakt en zult snel afgelopen zijn. Ik denk de hele middag en begraven. Koffie, thee, chocolade melk, gebak en soep, liedje die ik leuk had gevonden
Ik zou zelf iets op papier zetten en mijn familie zal mij daar bij helpen.
Als ik nog in de omstandigheden zou verkeren zou ik mijn eigen tekst vaststellen. Niet hoogdravend. Na een ernstige ziekte, zo'n zeven jaar geleden, ben ik een ander mens geworden. Mensen hebben me zien veranderen (in positieve zin, hoop ik :-)). Een korte tekst, gewoon zoals ik ben/was. Met een vrolijke foto, natuurlijk. Ik wil dat mensen me blijven herinneren als iemand die, vooral de laatste jaren, zijn leven heeft geleefd.

Reageer